logo-white-08
منو
سبد خرید خالیست

هنرمند برجسته: Tonia Tkach

شما اینجا هستید:
خانه » هنرمند برجسته: Tonia Tkach

هیچ راهی برای پایان دادن به سال بهتر از این نیست که به لطف تصاویر فوق العاده هنرمند اوکراینی تونیا تکاچ ، یک هنرمند برجسته مملو از روح کریسمس را برای شما بیاوریم .

کار او یک حس وینتیج دارد که از همان لحظه ای که آن را دیدیم ما را مجذوب خود کرد. و می توانیم بگوییم که او بهتر از هر کس دیگری توانسته است یک مجموعه انحصاری برای کتاب داستان کریسمس ایجاد کند. شما به سادگی باید به کارهای او نگاه کنید تا ببینید که شخصیت ها و صحنه های او آن حس دوستانه و گرمی را دارند که در این زمان از سال در هوا وجود دارد. 

تونیا تکاچ در اوکراین در شهر زیبای دنیپرو به دنیا آمد و بزرگ شد، جایی که در مدرسه هنر با تخصص در زمینه معماری آموزش دید. با این حال، دیری نگذشت که او متوجه شد که اشتیاق واقعی او تصویرسازی است. 

«خیلی خوشحالم می کنم که برای کتاب های کودکان، مجلات، کارت پستال ها، برچسب ها و پوسترها تصویرسازی کنم. من برای سهام های گرافیکی نقاشی می کشم و آثار هنری من می توانند در هر نقطه از جهان ظاهر شوند.

اکنون، این تصویرگر در شمال تایلند، در شهر چیانگ مای، زندگی و کار می‌کند، جایی که او آن را ایده‌آل برای ادامه توسعه اشتیاق و بررسی عمیق‌تر سبک خود می‌داند. 

برای من سخت است که سبک خود را تعریف کنم، احتمالاً ترکیبی از سبک های کارتونی و قدیمی است. با این حال، گاهی اوقات دوست دارم هم تصاویر گیاه شناسی و هم کارهای گرافیکی جدی تری بکشم.

تصاویری که شما را به رویا می کشاند

تونیا تکاچ تقریباً از هر چیزی که او را احاطه کرده است، از طبیعت گرفته تا بازارهای قدیمی و فروشگاه های قدیمی، برای تصویرسازی هایش الهام می گیرد. اگر چه چیزی که او بیشتر دوست دارد این است که با داستان های کودکانه و افسانه ها ارتباط برقرار کند 

همان‌طور که خودش می‌گوید: «شاید من هرگز بالغ نشدم، من عاشق رویاپردازی و خلق داستان هستم. هر برگ، حشره، پرنده یا گربه می تواند به شخصیت داستان های من تبدیل شود.

در واقع، هر یک از شخصیت های او بخشی از خود تونیا تکاچ را به یک شکل منعکس می کند. برخی از آنها در قلب او جایگاه ویژه ای دارند مانند خرس، حشره و موش که حتی خانه خود را دارند و سرگرمی ها و ماجراجویی های مشترک دارند. 

” من فقط چیزهایی را ترسیم می کنم که من را خوشحال می کند ، دنیاهای کوچک و مهربانی را ترسیم می کنم که همه می خواهند به یکدیگر کمک کنند، قدر ویژگی های یکدیگر را بدانند و در آرامش زندگی کنند و از شیرینی ها لذت ببرند. خوشحالم که این گرمی و مهربانی را با دیگران به اشتراک می گذارم.»

روند کار تونیا تکاچ

آبرنگ تکنیک فوق العاده تونیا تکاخ است که با کاغذ و قلم مو می تواند تصاویری پر از جزئیات خلق کند . او همچنین گاهی اوقات دوست دارد این تکنیک را با استفاده از مداد رنگی ترکیب کند. 

فرآیندی که او آن را «بسیار ساده» تعریف می‌کند، اما به کار و زمان زیادی نیاز دارد. 

تنها چیزی که نیاز دارید چند ترفند اساسی است. ابتدا سعی کنید آبرنگ خود را در یک گرادیان ترکیب کنید، آن را از رنگ روشن به رنگی تقریبا شفاف آب دهید. برای شروع، از یک رنگ اشباع متراکم همراه با کمی آب روی برس خود استفاده کنید، سپس به تدریج مقدار رنگ را کم کنید و مقدار آب را افزایش دهید (در نتیجه کدورت مخلوط را کاهش دهید). سپس سعی کنید همین کار را انجام دهید اما با انتقال از یک رنگ به رنگ دیگر.

ترفند دیگری که تونیا تکاچ به ما می گوید این است که بهترین برس مصنوعی را بردارید، با استفاده از مخلوطی شفاف از آبرنگ و آب، و با مداد، ضرباتی را مانند شما انجام دهید. 

یک نکته نهایی: برای اینکه به تصاویر خود ظاهری قدیمی بدهید، به جای رنگ زرد از رنگ های اخرایی و قهوه ای بیشتر استفاده کنید.

آخرین مرحله در روند کاری او اسکن و ویرایش تصویر است. من از محصولات Adobe برای ویرایش و آماده سازی فایل ها استفاده می کنم. من این مرحله از کارم را ساده و حتی دلپذیر می‌دانم، زیرا می‌توانم فیلم‌های مورد علاقه‌ام را تماشا کنم یا در حالی که در ویرایشگر کار می‌کنم به کتاب گوش کنم».

کتاب داستان کریسمس

اگر تا اینجا پیش رفته اید، احتمالاً قبلاً تصاویر شگفت انگیزی را که توسط Tonia Tkach برای مجموعه انحصاری کریسمس Freepik ایجاد شده است تصور کرده اید . جادو، افسانه ها و روحیه کریسمس زیادی برای ایجاد کتاب داستان کریسمس خود. 

زیرا در این مجموعه انحصاری شخصیت‌های دوست‌داشتنی، هدایا، شیرینی‌های سنتی، لیوان‌های کاکائوی داغ، خانه‌های پوشیده از برف با گلدسته‌ها و تاج‌های گل کریسمس روی درها، تزئینات، شاخه‌های صنوبر، جوراب، کلوچه‌های شیرینی زنجبیلی و موارد دیگر را خواهید یافت. 

کریسمس برای من یک عجله قبل از تعطیلات است. شما باید برای دوستان و عزیزان خود هدایایی تهیه کنید، تزئینات تعطیلات را درست کنید، شیرینی های شیرینی زنجبیلی بپزید، دانه های برف را روی پنجره ها نقاشی کنید… این زمانی است که معجزات به ویژه اغلب اتفاق می افتد. چه زمان جادویی!»

و الان واقعا وقتشه! با دانلود این منابع ممتاز برای ایجاد کارت، کاغذ بسته بندی، تزئینات یا شروع پروژه های شگفت انگیز برای انتقال صلح و مهربانی،  روح کریسمس خود را روشن کنید .

منبع: freepik.com