logo-white-08
منو
سبد خرید خالیست

متاورس و تاثیر آن بر طراحی گرافیک

شما اینجا هستید:
خانه » متاورس و تاثیر آن بر طراحی گرافیک

طراحی گرافیک و متاورس

ایده دنیای دیجیتال موازی دقیقاً در دنیای علمی تخیلی یا سینمای امروزی جدید نیست – فیلم هایی مانند ” بازیکن یک آماده ” شاهکارهای واقعی این ژانر هستند. با این حال، از زمانی که فیس‌بوک در اکتبر 2021 اعلام کرد که نام خود را به متا تغییر می‌دهد تا به معیاری برای متاورس تبدیل شود، سد بین داستان و واقعیت کمی بیشتر محو شد و باعث شد این کلمه بر روی لبان همه باشد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که طراحی گرافیک چه نقشی در این داستان بازی می کند؟ بیایید به بررسی این موضوع بپردازیم.

متاورس چیست؟

همانطور که می توانید تصور کنید، اولین کاری که باید انجام دهیم این است که متاورس را تعریف کنیم. می‌توان آن را به‌عنوان یک جهان دیجیتالی فراگیر تعریف کرد که در آن افراد می‌توانند از طریق آواتارها یا نسخه‌های دیجیتالی شده خود با هم تعامل داشته باشند – به طور کلی، این چیزی شبیه اتاق گفتگو است که در آن شما در حال مدیریت یک شخصیت هستید. 

یکی از گام‌های اولیه به سوی ایده کنونی متاورس، به عنوان ماشین حسوراما شناخته می‌شود، ماشینی غوطه‌ور که توسط مورتون هایلیگ ایجاد شد و موتور سواری را در خیابان‌های بروکلین شبیه‌سازی کرد. 

نکته جالب در مورد این اختراع این بود که واقعاً جلوتر از زمان خود بود و طراحی سه بعدی را با استفاده از بوها، صدا و صندلی ارتعاشی ترکیب کرد، همه در سال 1956.

از آن زمان و تقریباً در بیش از 60 سال، نمونه‌های اولیه و پیشرفت‌های مختلف به مردم این امکان را داده است که دنیای دیجیتال را تجربه کنند. شاید محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین نمونه اولیه در سال‌های اخیر Oculus Rift باشد، یک کلاه ایمنی مجازی با میدان دید 90 درجه که همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از دست‌های خود با دنیای دیجیتال از طریق دستوراتی که مخصوص محصول طراحی شده‌اند تعامل داشته باشند… و حدس بزنید. کدام کسب و کار شرکت سازنده Oculus را خرید؟ فیس‌بوک/متا بود – اگر به دنبال رویاپردازان هستید، ما یکی از آنها را در مارک زاکربرگ داریم.

طراحی در متاورس

اگرچه متا – که قبلاً فیس بوک بود – قصد دارد خود را به عنوان شرکت مرجع در Metaverse قرار دهد، این بدان معنا نیست که آنها بر آن تسلط دارند. واقعیت این است که هر کسی می‌تواند طرح‌های سه‌بعدی ایجاد کند تا خود را در Metaverse قرار دهد و هر شرکتی می‌تواند فضای خود را برای حرکت در Metaverse ایجاد کند.

از آنجایی که این مفهوم بسیار جدید است، امکانات تعامل تقریباً بی نهایت است… (متاسفانه نمی توانم در برابر جناس مقاومت کنم!) از ایجاد فضاهای ویژه مانند مغازه ها یا مشاغل گرفته تا نمایشگاه هایی که می توانید NFT ها را بفروشید … حتی می توانید مواد مصرفی منحصر به فردی ایجاد کنید. – آیتم هایی برای تزئین یا استفاده با آواتار خود در Metaverse . به کمی الهام نیاز دارید؟ اینم چندتا لیوان

آواتارها

برای اینکه بدانید لباس ها و اکسسوری ها چیزهای زیادی در مورد ما می گویند، لازم نیست که یک شیک پوش باشید – این گونه است که ما خود را به دنیا معرفی می کنیم. در مورد Metaverse، آواتار شما شخصیتی است که از آن برای تعامل با دیگران استفاده می‌کنید ، و می‌توانید آن را به دلخواه شخصی‌سازی کنید، به این معنی که بازار بزرگی برای مارک‌ها وجود خواهد داشت تا محصولات خود را به صورت دیجیتالی بازاریابی کنند – و ما فقط در مورد لباس صحبت نمی کنیم، حتی بر طراحی خود شخصیت ها نیز تأثیر می گذارد. همه اینها برای طراحان گرافیک، طراحان سه بعدی و برنامه نویسان مناسب خواهد بود.

فضاهای فراگیر

برای اینکه هر مؤسسه ای – اعم از رستوران، فروشگاه لباس، سینما و غیره – برای مشتریان خود جذاب و چشم نواز باشد، مطمئن باشید که طراحان داخلی در آن مشارکت خواهند داشت. در Metaverse این به تیم‌های چند رشته‌ای نیاز دارد، زیرا برخلاف دنیای واقعی، می‌توان قوانین فیزیک را زیر پا گذاشت تا توجه را به گونه‌ای که قبلاً دیده نشده بود جلب کرد . این امر همچنین مستلزم استعداد خلاق ترین و مخرب ترین طراحان است. آیا برای چالش آماده ای؟

پارادایم های جدید

همانطور که در بالا ذکر شد، متاورس با قوانینی مشابه واقعیت ما اداره نمی شود. بنابراین، امکانات طراحی گرافیکی محدود به بنر، پوستر یا ویدیوهای متحرک نیست. برای یافتن فضاهای جدید در یک جهان با قوانینی که هنوز تعریف نشده اند، موضوع بازی کردن است.

زندگی روزمره فردا چگونه خواهد بود؟ متاورس در زندگی روزمره چه فضایی را اشغال خواهد کرد؟ حقیقت این است که ما نمی دانیم، اما یک چیز وجود دارد که نمی توان با آن بحث کرد: مکان جدیدی برای شما برای به نمایش گذاشتن مهارت های خود متولد شده است، و فقط باید دست به کار شوید. ما آماده ایم تا بهترین منابع را برای کمک به شما در انجام این کار در اختیار شما قرار دهیم.

منبع: freepik.com